top of page

UMOWA UCZESTNICTWA W SZKOLE FACYLITACJI PATHWAYS
(dla uczestników z dofinansowaniem UE – BUR)

Pathways Polska Sp. z o.o, ul. Wyczółkowskiego 10/2, 30-118 Kraków, z biurem w Krakowie, ul. Krakowska 49/9, 31-066 Kraków, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem KRS: 0000278013, NIP 6762101872, reprezentowana przez Dariusza Palucha, uprawnionego do samodzielnej reprezentacji spółki, dalej jako „Organizator”

a

 

[imię i nazwisko, adres, e-mail, telefon] , dalej jako „Uczestnik”

1. Postanowienia ogólne

  1. Niniejsza Umowa określa zasady naboru, praw i obowiązków Uczestnika oraz zasady udziału Uczestnika w programie rozwojowym Szkoła Facylitacji Pathways, realizowanym jako usługa rozwojowa w Bazie Usług Rozwojowych (BUR) z dofinansowaniem ze środków UE.

  2. Uczestnik bierze udział w Szkole na zasadach określonych w projekcie i nie wnosi opłaty bezpośredniej, o ile nie przewiduje tego Operator BUR.

  3. Organizatorem Szkoły Facylitacji Pathways jest spółka pod firmą Pathways Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Wyczółkowskiego 10/2, 30-118 Kraków wpisana do Rejestru Przedsiębiorców KRS pod numerem: 00001113622 (dalej: „Organizator”)

  4. Każda osoba ubiegająca się o udział w szkoleniu w ramach Szkoły Facylitacji Pathways (dalej: „Szkolenie”) zobowiązana jest do zapoznania się z treścią Regulaminu.

  5. Celem Szkolenia jest wyposażenie Uczestników Szkolenia w kompetencje facylitatora pozwalające na pracę w zespole i zarządzenie zespołem, w tym polegające na wspieraniu zespołu w uczeniu się, kreatywnym rozwiązywaniu problemów, podejmowaniu decyzji, planowaniu oraz przywództwie.

 

 

2. Uczestnicy

  1. Szkoła skierowana jest do osób pełnoletnich oraz osób posiadających 3 lata doświadczenia w pracy z grupą lub zespołem.

  2. Szkoła skierowana jest w szczególności do wszystkich osób pracujących z grupami: trenerów, liderów, edukatorów, facylitatorów i wszystkich zainteresowanych rozwijaniem umiejętności facylitacyjnych.

 

3. Zakres Szkolenia

Program Szkoły obejmuje 72 godziny zegarowe, które odpowiadają 96 godzinom dydaktycznym, i realizowany jest w formie 3 zjazdów stacjonarnych (każdy po 3 dni).

4. Rekrutacja

  1. Osoba zainteresowana Szkoleniem zgłasza się poprzez Kartę Usługi opublikowaną w Bazie Usług Rozwojowych.

  2. Zgłoszenie jest rejestrowane w systemie BUR.

  3. Organizator (koordynator) kontaktuje się z uczestnikiem i przekazuje dalsze informacje, w tym:

  • wymagania dokumentowe,

  • warunki udziału (w tym obowiązek odbycia rozmowy kwalifikacyjnej),

  • harmonogram płatności zgodny z systemem dofinansowań.

4. Warunkiem rezerwacji miejsca w Szkole Facylitacji jest  wypełnienie i dostarczenie przez Uczestnika dokumentów rekrutacyjnych:

  • Formularza zgłoszenia,

  • Umowy uczestnictwa,

  • Oświadczeń uczestnika;

  • Dokumentów potwierdzających kryterium pełnoletniości, tj.: dokumentu potwierdzającego tożsamość, wiek  (do wglądu);

a nadto:

  • odbycie rozmowy indywidualnej z prowadzącym szkolenie oraz pozytywny wynik rozmowy (prowadzący weryfikuje motywację Uczestnika, doświadczenie Uczestnika w pracy z grupą, oczekiwania  oraz potrzeby Uczestnika).

  • potwierdzenia wpłaty opłaty zaliczkowej w wysokości 1230,00 zł brutto (słownie: tysiąc dwieście trzydzieści złotych 00/100) w terminie 7 dni od podpisania umowy uczestnictwa, z tym zastrzeżeniem, że osoby, które korzystają z dofinansowania w ramach Bazy Usług Rozwojowych (BUR), nie wnoszą opłaty zaliczkowej, co nie wyłącza obowiązku podpisania umowy uczestnictwa, oświadczeń Uczestnika oraz pozytywnej weryfikacji podczas rozmowy indywidualnej. 

 

5. Dokumenty rekrutacyjne wymienione  w pkt 4.1. będą dostępne w biurze Organizatora, na stronie internetowej https://szkola-facylitacji.com.pl  /a także przesyłane pocztą tradycyjną lub elektroniczną na życzenie osób zainteresowanych.

 

6. Wypełnione przez Uczestnika dokumenty mogą być dostarczone do biura Organizatora osobiście lub za pomocą poczty tradycyjnej, kuriera, poczty elektronicznej. Przyjmowane będą jedynie kompletne, poprawnie wypełnione dokumenty.

 

7. W terminie 14 dni od dnia złożenia zgłoszenia rekrutacyjnego przez uczestnika, uczestnik (niezależnie od ścieżki zgłoszenia) zapraszany jest na rozmowę na rozmowę indywidualną z jednym z prowadzących.

 

8. Rozmowa trwa ok. 45 minut i odbywa się w formie zdalnej, a w przypadku osób, które nie mają możliwości uczestnictwa w rozmowie w formie zdalnej z uwagi na braki sprzętowe, rozmowa jest organizowana w formie stacjonarnej, po uprzednim poinformowaniu Organizatora przez Uczestnika o braku możliwości udziału w spotkaniu w formie zdalnej;

 

9. Uczestnik otrzymuje przed uzgodnionym terminem rozmowy, nie później jednak niż w terminie 2 dni przed terminem rozmowy,  zestaw pytań pomocniczych (załącznik – plik „Pytania do uczestników SZKOŁY”), które pomagają mu przygotować się do spotkania oraz link do spotkania online na podany uprzednio przez Uczestnika adres-email / miejsce spotkania stacjonarnego w przypadku osób, które z uwagi na braki sprzętowe nie mogą uczestniczyć w rozmowie zdalnej

 

10. Celem rozmowy jest:

  • poznanie motywacji Uczestnika,

  • zbadanie jego doświadczenia w pracy z grupą,

  • wzajemne dopasowanie oczekiwań oraz potrzeb,

  • weryfikacja, czy dany Uczestnik może pracować z grupą w celu uniknięcia sytuacji, że brak motywacji, brak samoświadomości lub niewystarczające doświadczenie Uczestnika będzie negatywnie wpływać na proces grupowy i jakość szkolenia.                                                                                                                                                                                     

5. Warunki uczestnictwa i ukończenia Szkoły

  1. Udział w Szkole zakłada aktywny udział w zajęciach, współpracę z grupą oraz zaangażowanie w proces rozwoju.

  2. Warunkiem uzyskania certyfikatu ukończenia Szkoły jest:

  • obecność na wszystkich dniach zajęciowych (dopuszcza się nieobecność jednego dnia z powodów losowych),

  • aktywne uczestnictwo we wszystkich sesjach,

  • przygotowanie opisu case study (doświadczenia facylitacyjnego z własnej praktyki),

  • przygotowanie i prezentacja tematu z zakresu dynamiki grupowej,

  • przeprowadzenie 20-minutowej facylitacji w ramach zajęć,

  • pozytywna opinia trenera prowadzącego,

  • rozmowa indywidualna z innym facylitatorem (online) dotycząca opisu case study, oceniana w procesie walidacji przez osobę inną niż prowadzący Szkołę dotycząca case study,

  • wypełnienie pre-testu i post-testu (ocena przyrostu wiedzy).

 

6. Uczestnik otrzymuje dokument potwierdzający udział oraz nabyte efekty uczenia się (certyfikat lub zaświadczenie).

 

7. Przeprowadzana jest walidacja efektów uczenia się zgodnie z odrębną procedurą (testy, oceny, obserwacja).

8. Sporządzane są protokoły realizacji i raporty z walidacji.

 

9. Przeprowadzana jest końcowa ankieta ewaluacyjna.

 

10. Koordynator archiwizuje dokumentację w bezpieczny sposób, zgodnie z wymaganiami BUR i RODO.

6. Organizacja Szkoły

  1. Organizator nie stosuje żadnych kryteriów różnicujących uczestników ze względu na płeć, wiek, orientację, wyznanie, pochodzenie, stan zdrowia, niepełnosprawność ani inne cechy.

  2. Prowadzący zobowiązani są do reagowania na wszelkie przejawy dyskryminacji, wykluczenia lub języka wykluczającego podczas zajęć.

  3. Promowana jest postawa szacunku, różnorodności i otwartości we wszystkich działaniach edukacyjnych i komunikacyjnych.

  4. Szkolenie odbywa się w salach zajęciowych spełniających kryteria dostępności, odpowiedniej powierzchni sali do liczebności grupy, dostępu do światła dziennego i sztucznego, komfortową temperaturę, czystość, brak hałasu, dostęp do zaplecza sanitarnego, możliwość aranżacji przestrzeni (stoły, krzesła), dostępność sprzętu: flipchart, rzutnik, komputer, internet, umeblowanie umożliwiające aranżację przestrzeni w sposób adekwatny do specyfiki szkolenia, wyposażenie w środki i materiały dydaktyczne umożliwiające realizację celów szkoleniowych i zastosowania wybranych metod szkoleniowych.

  5. Szkolenie objęte jest nadzorem koordynatora, który jest odpowiedzialny za program szkolenia, zapewnienie rzetelności treści szkolenia, dobór adekwatnych do treści szkolenia i założonych do realizacji celów metod szkoleniowych, ciągłe doskonalenie programu szkolenia.

  6. Koordynator posiada wykształcenie i doświadczenie adekwatne do programu szkolenia oraz odpowiednią praktykę szkoleniową.

  7. Każdy zjazd odbywa się w wyznaczonym miejscu i czasie, według wcześniej przekazanego harmonogramu.

  8. Zajęcia realizowane są zgodnie z zasadami MSUES i BUR:

  • czas trwania zajęć łącznie z przerwami nie przekracza 8 godzin zegarowych w ciągu jednego dnia;

  • na każde dwie godziny zajęć przewidziana jest co najmniej jedna 15-minutowa przerwa;

  • w trakcie zajęć trwających co najmniej 6 godzin zegarowych zaplanowana jest jedna przerwa trwająca 45 minut;

  • maksymalny czas trwania jednego bloku szkoleniowego to 5 dni

9. Obecność uczestników odnotowywana jest na listach obecności.

10. Szkolenie uwzględnia naturalne predyspozycje uczestników.

11. Zajęcia prowadzone są przez doświadczonych, kompetentnych trenerów, których wykształcenie i kompetencje potwierdzone są odpowiednimi stopniami naukowymi lub certyfikatami umiejętności, zgodnie z programem i założeniami efektów uczenia się.

12. W trakcie Szkoły przeprowadzane są cyklicznie ankiety (ustne, pisemne, anonimowe), które służą bieżącej modyfikacji i poprawie programu Szkoły.

13. Zapewniona jest możliwość konsultacji każdego z uczestników Szkoły z trenerami i koordynatorem w razie zgłoszenia takiej potrzeby przez uczestnika.

14. Uczestnik szkolenia otrzymuje materiały wspomagające proces uczenia zawierające podsumowanie treści szkolenia, odwołujące się do dostępnych źródeł wiedzy.

15. Nauczanie realizowane jest z wykorzystaniem różnorodnych metod szkoleniowych z uwzględnieniem nadrzędnej zasady ich adekwatności do zdefiniowanych celów szkolenia, zadeklarowanych rezultatów, treści szkolenia, specyfiki grupy szkoleniowej.

16. Organizator posiada i stosuje procedurę reklamacyjną dotyczącą sytuacji, w których szkolenie nie spełniło oczekiwań uczestników.

7. Prawa i obowiązki Uczestnika Szkoły

  1. Uczestnik zobowiązuje się do:

  • przestrzegania Regulaminu,

  • punktualnego, regularnego i aktywnego uczestnictwa w zajęciach dydaktycznych

  • rzetelnego przygotowywania się do zajęć zgodnie z poleceniami trenerów

  • potwierdzania własnoręcznym podpisem swojego uczestnictwa na listach obecności oraz odbioru materiałów szkoleniowych i piśmienniczych,

  • wypełniania testów kompetencyjnych, oraz ankiet i formularzy przekazywanych przez organy kontrolujące szkolenia, realizację Szkolenia,

  • podania wszystkich niezbędnych danych służących do monitorowania realizacji Szkolenia,

  • bieżącego informowania Organizatora o wszystkich zdarzeniach mogących zakłócić dalszy udział w Szkoleniu.

  • zachowania się zgodnie z zasadami współżycia społecznego, zgodnego z ogólnymi normami moralnymi i etycznymi w stosunku do trenerów osób realizujących Szkolenie i innych Uczestników Szkolenia;

  • podpisania dokumentów wymaganych przez Operatora BUR,

8. Rezygnacja i zwroty

  1. W przypadku uczestnictwa w Szkoleniu w ramach rekrutacji w systemie BUR, zasady odwołania Szkolenia regulują postanowienia umowy o dofinansowanie.

  2. W przypadku rezygnacji ze Szkoły przez Uczestnika po zakwalifikowaniu do Szkoły, Uczestnik może zostać obciążony kosztami zgodnie z zasadami projektu BUR.

  3. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany miejsca szkolenia. W przypadku takiej zmiany Organizator poinformuje o niej uczestników za pośrednictwem poczty e-mail bądź telefonicznie.

9. Reklamacje i zgłaszanie zastrzeżeń

  1. Uczestnik ma prawo zgłosić reklamację, skargę lub uwagę dotyczącą wszelkich aspektów organizacji i przebiegu szkolenia w ramach Szkoły Facylitacji Pathways, w tym w szczególności dotyczącą:

  • sposobu realizacji programu Szkoły,

  • pracy kadry trenerskiej, koordynatorów oraz wszystkich osób zaangażowanych w prowadzenie Szkoły;

  • sposobu i formy prowadzenia zajęć,

  • zakresu programu Szkoły;

  • warunków lokalowych,

  • materiałów szkoleniowych, ich kompletności, rzetelności, adekwatności,

  • sposobu zarządzania jakością i ewaluacji,

  • sposobu i zakresu przetwarzania danych osobowych uczestników Szkoły

    1. Reklamacje należy zgłaszać w formie pisemnej na adres e-mail: weronika.wyzga@pathways.com.pl lub listownie na adres siedziby Organizatora.

    2. Organizator zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od jej otrzymania oraz do poinformowania Uczestnika o wyniku rozpatrzenia drogą mailową. Reklamacje są rozpatrywane zgodnie z zasadami rzetelności, przejrzystości i poszanowania obu stron.

10. Ochrona danych osobowych

  1. Uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych i kontaktowych w celu organizacji Szkoły zgodnie na zasadach wskazanych w Oświadczeniach stanowiących część dokumentacji rekrutacyjnej.

  2. Dane osobowe Uczestników Szkoły będą przechowywane i przetwarzane wyłącznie w celu realizacji Szkolenia, w szczególności do celu dydaktycznych, monitoringu, ewaluacji, kontroli, audytu i sprawozdawczości.

 

11. Ochrona danych osobowych oraz materiałów szkoleniowych

  1. W trakcie Szkolenia Uczestników obowiązuje zakaz jakiegokolwiek nagrywania lub fotografowania całości lub części zajęć – bez pisemnej zgody prowadzącego Szkołę oraz pozostałych Uczestników.

  2. Prezentacja i materiały, udostępnione Uczestnikom w ramach Szkoły, są objęte prawami autorskimi i chronione przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Mogą one być wykorzystane wyłącznie w celach szkoleniowych do użytku osobistego Uczestnika, a zatem nie mogą być kopiowane, rozpowszechniane lub publikowane w jakikolwiek sposób (w tym. m.in. w formie nagrań lub fotografii), w całości lub w części, bez uprzedniej pisemnej zgody Organizatora.

 

......................................................

Podpis Uczestnika


......................................................

Podpis Organizatora

 

Załączniki:

  1. Regulamin;

  2. Dokumenty rekrutacyjne

 

UMOWA UCZESTNICTWA W SZKOLE FACYLITACJI PATHWAYS
(dla uczestników bez dofinansowania)

Pathways Polska Sp. z o.o, ul. Wyczółkowskiego 10/2, 30-118 Kraków, z biurem w Krakowie, ul. Krakowska 49/9, 31-066 Kraków, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem KRS: 0000278013, NIP 6762101872, reprezentowana przez Dariusza Palucha, uprawnionego do samodzielnej reprezentacji spółki, dalej jako „Organizator”

a

 

[imię i nazwisko, adres, e-mail, telefon] , dalej jako „Uczestnik”

1. Postanowienia ogólne

  1. Niniejsza Umowa określa zasady naboru, praw i obowiązków Uczestnika oraz zasady udziału Uczestnika w programie rozwojowym Szkoła Facylitacji Pathways, realizowanym jako usługa rozwojowa w Bazie Usług Rozwojowych (BUR) z dofinansowaniem ze środków UE.

  2. Uczestnik bierze udział w Szkole na zasadach określonych w projekcie i nie wnosi opłaty bezpośredniej, o ile nie przewiduje tego Operator BUR.

  3. Organizatorem Szkoły Facylitacji Pathways jest spółka pod firmą Pathways Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Wyczółkowskiego 10/2, 30-118 Kraków wpisana do Rejestru Przedsiębiorców KRS pod numerem: 00001113622 (dalej: „Organizator”)

  4. Każda osoba ubiegająca się o udział w szkoleniu w ramach Szkoły Facylitacji Pathways (dalej: „Szkolenie”) zobowiązana jest do zapoznania się z treścią Regulaminu.

  5. Celem Szkolenia jest wyposażenie Uczestników Szkolenia w kompetencje facylitatora pozwalające na pracę w zespole i zarządzenie zespołem, w tym polegające na wspieraniu zespołu w uczeniu się, kreatywnym rozwiązywaniu problemów, podejmowaniu decyzji, planowaniu oraz przywództwie.

 

 

2. Uczestnicy

  1. Szkoła skierowana jest do osób pełnoletnich oraz osób posiadających 3 lata doświadczenia w pracy z grupą lub zespołem.

  2. Szkoła skierowana jest w szczególności do wszystkich osób pracujących z grupami: trenerów, liderów, edukatorów, facylitatorów i wszystkich zainteresowanych rozwijaniem umiejętności facylitacyjnych.

 

3. Zakres Szkolenia

Program Szkoły obejmuje 72 godziny zegarowe, które odpowiadają 96 godzinom dydaktycznym, i realizowany jest w formie 3 zjazdów stacjonarnych (każdy po 3 dni).

4. Rekrutacja

  1. Warunkiem zapisu do Szkoły Facylitacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie: https://szkola-facylitacji.com.pl/zgloszenie oraz pozytywny wynik rozmowy indywidualnej.

  2. Formularz zgłoszeniowy powinien być wypełniony w języku polskim. Niedopuszczalna jest ingerencja w treść formularza, np. usuwanie zapisów, logotypów.

  3. Każdy potencjalny uczestnik/uczestniczka zobligowany jest do zapoznania się z niniejszym Regulaminem Szkoły Facylitacji Pathways określającym zasady rekrutacji i prowadzenia szkolenia w ramach Szkoły Facylitacji Pathways.

  4. Regulamin dostępny jest pod adresem [-].

  5. Po wysłaniu zgłoszenia przez Uczestnika, w terminie [-] od daty złożenia formularza zgłoszeniowego na adres e-mail Uczestnika wskazany w formularzu zgłoszeniowym zostaną przesłane wzory następujących dokumentów rekrutacyjnych:

  • Umowa uczestnictwa,

  • Oświadczenia uczestnika.

6. Warunkiem rezerwacji miejsca w Szkole Facylitacji jest  wypełnienie i dostarczenie przez Uczestnika dokumentów rekrutacyjnych:

  • Formularza zgłoszenia,

  • Umowy uczestnictwa,

  • Oświadczeń uczestnika;

  • Dokumentów potwierdzających kryterium pełnoletniości, tj.: dokumentu potwierdzającego tożsamość, wiek  (do wglądu);

  • Dokumentów potwierdzających kryterium doświadczenia (minimum rok pracy z grupą lub zespołem)

a nadto:

  • odbycie rozmowy indywidualnej z prowadzącym szkolenie oraz pozytywny wynik rozmowy (prowadzący weryfikuje motywację Uczestnika, doświadczenie Uczestnika w pracy z grupą, oczekiwania  oraz potrzeby Uczestnika).

  • potwierdzenie wpłaty opłaty zaliczkowej w wysokości 1230,00 zł brutto (słownie: tysiąc dwieście trzydzieści złotych 00/100) w terminie 7 dni od podpisania umowy uczestnictwa.

7. Dokumenty rekrutacyjne wymienione  w pkt 4.1. będą dostępne w biurze Organizatora, na stronie internetowej https://szkola-facylitacji.com.pl/ a także przesyłane pocztą tradycyjną lub elektroniczną na życzenie osób zainteresowanych.

 

8. Wypełnione przez Uczestnika dokumenty mogą być dostarczone do biura Organizatora osobiście lub za pomocą poczty tradycyjnej, kuriera, poczty elektronicznej. Przyjmowane będą jedynie kompletne, poprawnie wypełnione dokumenty.

 

9. W terminie 14 dni od dnia złożenia zgłoszenia rekrutacyjnego przez uczestnika, uczestnik (niezależnie od ścieżki zgłoszenia) zapraszany jest na rozmowę na rozmowę indywidualną z jednym z prowadzących.

 

10. Rozmowa trwa ok. 45 minut i odbywa się w formie zdalnej, a w przypadku osób, które nie mają możliwości uczestnictwa w rozmowie w formie zdalnej z uwagi na braki sprzętowe, rozmowa jest organizowana w formie stacjonarnej, po uprzednim poinformowaniu Organizatora przez Uczestnika o braku możliwości udziału w spotkaniu w formie zdalnej;

 

11. Uczestnik otrzymuje przed uzgodnionym terminem rozmowy, nie później jednak niż w terminie 2 dni przed terminem rozmowy,  zestaw pytań pomocniczych (załącznik – plik „Pytania do uczestników SZKOŁY”), które pomagają mu przygotować się do spotkania oraz link do spotkania online na podany uprzednio przez Uczestnika adres-email / miejsce spotkania stacjonarnego w przypadku osób, które z uwagi na braki sprzętowe nie mogą uczestniczyć w rozmowie zdalnej

 

12. Celem rozmowy jest:

  • poznanie motywacji Uczestnika,

  • zbadanie jego doświadczenia w pracy z grupą,

  • wzajemne dopasowanie oczekiwań oraz potrzeb,

  • weryfikacja, czy dany Uczestnik może pracować z grupą w celu uniknięcia sytuacji, że brak motywacji, brak samoświadomości lub niewystarczające doświadczenie Uczestnika będzie negatywnie wpływać na proces grupowy i jakość szkolenia.                                                                     

5. Płatności

  1. Całkowity koszt udziału w Szkole Facylitacji wynosi 11 685,00 zł brutto (słownie: jedenaście tysięcy sześćset osiemdziesiąt pięć złotych 00/100).

  2. Kwota wynagrodzenia, pomniejszona o kwotę opłaty zaliczkowej, może być wpłacona jednorazowo w terminie nie późniejszym niż termin 14 dni przed terminem I zjazdu lub w trzech ratach:

  • I rata: 4000 zł brutto – w terminie 14 dni przed terminem I zjazdu,

  • II rata: 4000 zł brutto - w terminie 14 dni przed terminem II zjazdu,

  • III rata: 2455 zł brutto - w terminie 14 dni przed terminem III zjazdu,

3. Po dokonaniu wpłaty wynagrodzenia Organizator wystawi fakturę VAT, zgodnie z danymi przedstawionymi przez Uczestnika w formularzu zgłoszeniowym.

6. Warunki uczestnictwa i ukończenia Szkoły

  1. Udział w Szkole zakłada aktywny udział w zajęciach, współpracę z grupą oraz zaangażowanie w proces rozwoju.

  2. Warunkiem uzyskania certyfikatu ukończenia Szkoły jest:

  • obecność na wszystkich dniach zajęciowych (dopuszcza się nieobecność jednego dnia z powodów losowych),

  • aktywne uczestnictwo we wszystkich sesjach,

  • przygotowanie opisu case study (doświadczenia facylitacyjnego z własnej praktyki),

  • przygotowanie i prezentacja tematu z zakresu dynamiki grupowej,

  • przeprowadzenie 20-minutowej facylitacji w ramach zajęć,

  • pozytywna opinia trenera prowadzącego,

  • rozmowa indywidualna z innym facylitatorem (online) dotycząca opisu case study, oceniana w procesie walidacji przez osobę inną niż prowadzący Szkołę dotycząca case study,

  • wypełnienie pre-testu i post-testu (ocena przyrostu wiedzy).

 

6. Uczestnik otrzymuje dokument potwierdzający udział oraz nabyte efekty uczenia się (certyfikat lub zaświadczenie).

 

7. Przeprowadzana jest walidacja efektów uczenia się zgodnie z odrębną procedurą (testy, oceny, obserwacja).

8. Sporządzane są protokoły realizacji i raporty z walidacji.

 

9. Przeprowadzana jest końcowa ankieta ewaluacyjna.

 

10. Koordynator archiwizuje dokumentację w bezpieczny sposób, zgodnie z wymaganiami BUR i RODO.

7. Organizacja Szkoły

  1. Organizator nie stosuje żadnych kryteriów różnicujących uczestników ze względu na płeć, wiek, orientację, wyznanie, pochodzenie, stan zdrowia, niepełnosprawność ani inne cechy.

  2. Prowadzący zobowiązani są do reagowania na wszelkie przejawy dyskryminacji, wykluczenia lub języka wykluczającego podczas zajęć.

  3. Promowana jest postawa szacunku, różnorodności i otwartości we wszystkich działaniach edukacyjnych i komunikacyjnych.

  4. Szkolenie odbywa się w salach zajęciowych spełniających kryteria dostępności, odpowiedniej powierzchni sali do liczebności grupy, dostępu do światła dziennego i sztucznego, komfortową temperaturę, czystość, brak hałasu, dostęp do zaplecza sanitarnego, możliwość aranżacji przestrzeni (stoły, krzesła), dostępność sprzętu: flipchart, rzutnik, komputer, internet, umeblowanie umożliwiające aranżację przestrzeni w sposób adekwatny do specyfiki szkolenia, wyposażenie w środki i materiały dydaktyczne umożliwiające realizację celów szkoleniowych i zastosowania wybranych metod szkoleniowych.

  5. Szkolenie objęte jest nadzorem koordynatora, który jest odpowiedzialny za program szkolenia, zapewnienie rzetelności treści szkolenia, dobór adekwatnych do treści szkolenia i założonych do realizacji celów metod szkoleniowych, ciągłe doskonalenie programu szkolenia.

  6. Koordynator posiada wykształcenie i doświadczenie adekwatne do programu szkolenia oraz odpowiednią praktykę szkoleniową.

  7. Każdy zjazd odbywa się w wyznaczonym miejscu i czasie, według wcześniej przekazanego harmonogramu.

  8. Zajęcia realizowane są zgodnie z zasadami MSUES i BUR:

  • czas trwania zajęć łącznie z przerwami nie przekracza 8 godzin zegarowych w ciągu jednego dnia;

  • na każde dwie godziny zajęć przewidziana jest co najmniej jedna 15-minutowa przerwa;

  • w trakcie zajęć trwających co najmniej 6 godzin zegarowych zaplanowana jest jedna przerwa trwająca 45 minut;

  • maksymalny czas trwania jednego bloku szkoleniowego to 5 dni

9. Obecność uczestników odnotowywana jest na listach obecności.

10. Szkolenie uwzględnia naturalne predyspozycje uczestników.

11. Zajęcia prowadzone są przez doświadczonych, kompetentnych trenerów, których wykształcenie i kompetencje potwierdzone są odpowiednimi stopniami naukowymi lub certyfikatami umiejętności, zgodnie z programem i założeniami efektów uczenia się.

12. W trakcie Szkoły przeprowadzane są cyklicznie ankiety (ustne, pisemne, anonimowe), które służą bieżącej modyfikacji i poprawie programu Szkoły.

13. Zapewniona jest możliwość konsultacji każdego z uczestników Szkoły z trenerami i koordynatorem w razie zgłoszenia takiej potrzeby przez uczestnika.

14. Uczestnik szkolenia otrzymuje materiały wspomagające proces uczenia zawierające podsumowanie treści szkolenia, odwołujące się do dostępnych źródeł wiedzy.

15. Nauczanie realizowane jest z wykorzystaniem różnorodnych metod szkoleniowych z uwzględnieniem nadrzędnej zasady ich adekwatności do zdefiniowanych celów szkolenia, zadeklarowanych rezultatów, treści szkolenia, specyfiki grupy szkoleniowej.

16. Organizator posiada i stosuje procedurę reklamacyjną dotyczącą sytuacji, w których szkolenie nie spełniło oczekiwań uczestników.

8. Prawa i obowiązki Uczestnika Szkoły

  1. Uczestnik zobowiązuje się do:

  • przestrzegania Regulaminu,

  • punktualnego, regularnego i aktywnego uczestnictwa w zajęciach dydaktycznych

  • rzetelnego przygotowywania się do zajęć zgodnie z poleceniami trenerów

  • potwierdzania własnoręcznym podpisem swojego uczestnictwa na listach obecności oraz odbioru materiałów szkoleniowych i piśmienniczych,

  • wypełniania testów kompetencyjnych, oraz ankiet i formularzy przekazywanych przez organy kontrolujące szkolenia, realizację Szkolenia,

  • podania wszystkich niezbędnych danych służących do monitorowania realizacji Szkolenia,

  • bieżącego informowania Organizatora o wszystkich zdarzeniach mogących zakłócić dalszy udział w Szkoleniu.

  • zachowania się zgodnie z zasadami współżycia społecznego, zgodnego z ogólnymi normami moralnymi i etycznymi w stosunku do trenerów osób realizujących Szkolenie i innych Uczestników Szkolenia;

  • podpisania dokumentów wymaganych przez Operatora BUR,

9. Rezygnacja i zwroty

  1. W przypadku uczestnictwa w Szkoleniu w ramach rekrutacji w systemie BUR, zasady odwołania Szkolenia regulują postanowienia umowy o dofinansowanie.

  2. W przypadku rezygnacji ze Szkoły przez Uczestnika po zakwalifikowaniu do Szkoły, Uczestnik może zostać obciążony kosztami zgodnie z zasadami projektu BUR.

  3. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany miejsca szkolenia. W przypadku takiej zmiany Organizator poinformuje o niej uczestników za pośrednictwem poczty e-mail bądź telefonicznie.

10. Reklamacje i zgłaszanie zastrzeżeń

  1. Uczestnik ma prawo zgłosić reklamację, skargę lub uwagę dotyczącą wszelkich aspektów organizacji i przebiegu szkolenia w ramach Szkoły Facylitacji Pathways, w tym w szczególności dotyczącą:

  • sposobu realizacji programu Szkoły,

  • pracy kadry trenerskiej, koordynatorów oraz wszystkich osób zaangażowanych w prowadzenie Szkoły;

  • sposobu i formy prowadzenia zajęć,

  • zakresu programu Szkoły;

  • warunków lokalowych,

  • materiałów szkoleniowych, ich kompletności, rzetelności, adekwatności,

  • sposobu zarządzania jakością i ewaluacji,

  • sposobu i zakresu przetwarzania danych osobowych uczestników Szkoły

    1. Reklamacje należy zgłaszać w formie pisemnej na adres e-mail: weronika.wyzga@pathways.com.pl lub listownie na adres siedziby Organizatora.

    2. Organizator zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od jej otrzymania oraz do poinformowania Uczestnika o wyniku rozpatrzenia drogą mailową. Reklamacje są rozpatrywane zgodnie z zasadami rzetelności, przejrzystości i poszanowania obu stron.

11. Ochrona danych osobowych

  1. Uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych i kontaktowych w celu organizacji Szkoły zgodnie na zasadach wskazanych w Oświadczeniach stanowiących część dokumentacji rekrutacyjnej.

  2. Dane osobowe Uczestników Szkoły będą przechowywane i przetwarzane wyłącznie w celu realizacji Szkolenia, w szczególności do celu dydaktycznych, monitoringu, ewaluacji, kontroli, audytu i sprawozdawczości.

 

12. Ochrona danych osobowych oraz materiałów szkoleniowych

  1. W trakcie Szkolenia Uczestników obowiązuje zakaz jakiegokolwiek nagrywania lub fotografowania całości lub części zajęć – bez pisemnej zgody prowadzącego Szkołę oraz pozostałych Uczestników.

  2. Prezentacja i materiały, udostępnione Uczestnikom w ramach Szkoły, są objęte prawami autorskimi i chronione przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Mogą one być wykorzystane wyłącznie w celach szkoleniowych do użytku osobistego Uczestnika, a zatem nie mogą być kopiowane, rozpowszechniane lub publikowane w jakikolwiek sposób (w tym. m.in. w formie nagrań lub fotografii), w całości lub w części, bez uprzedniej pisemnej zgody Organizatora.

 

......................................................

Podpis Uczestnika


......................................................

Podpis Organizatora

 

Załączniki:

  1. Regulamin;

  2. Dokumenty rekrutacyjne

 

bottom of page